Věznice Valdice
Valdice jsou vlastně předměstím Jičína, ze kterého se sem dá pohodlně dojít nádhernou lipovou alejí zvanou Libosad. Cestou uvidíte i Valdštejnskou lodžii, což je pozoruhodná stavba ze 17.století, kterou se v současnosti snaží zachránit jedno občanské sdružení.
Samotná věznice ve Valdicích je bývalý kartuziánský klášter, který nechal v 17.století postavit Albrecht z Valdštejna. Jemu toto území tehdy patřilo a zůstalo tady po něm hodně staveb, které můžeme obdivovat dodnes.
V klášteře kartuziánů se Valdštejn nechal pohřbít, ovšem již v 18.století byl klášter zrušen a v průběhu 19.století zde byla překvapivě (jak jinak) zřízena mužská trestnice zvaná Kartouzy. Ta vydržela dodnes, a nezdá se, že by se to v budoucnu mělo změnit.
Věznice Valdice je jednou z našich nejtěžších věznic a před několika lety tu otevřeli specializované oddělení pro doživotní vězně. Najdeme tu Ivana Roubala, Ludvíka Černého a mnohé další.
Náhledy fotografií ze složky věznice Valdice
Komentáře
Přehled komentářů
Můj přítel byl ve Valdicích 9 let.Nic jsem o návratu a začlenění se do normálního života po propuštění nevěděla,ale když mi to popisoval,je to hodně těžké.Už jen výpis z trestního rejstříku je překážkou.A kde sehnat práci,když musíte zaplatit pobyt ve věznici a další věci s tím spojené?Neomlouvám vězně,do vězení se nedostali za dobré chování a za své špatné činy byli i potrestáni,ale je fakt,že kdyby jim stát trošičku pomohl se zpátky dostat do "spořádaného" života,nebylo by tolik recidivistů.Co má chudák dělat,když se neuchytí,práci nedostane,nemá kde bydlet atd...?Já se jim snad ani nedivím,že někteří začnou znovu páchat trestní činnost jenom proto,že neví,kudy kam.Nikdo znás není dokonalý a nikdo neví,kdy se tam může dostat...třeba za neúmyslné zabití,díky nějaké nehodě např. do vězení.Přeji všem hezký večer a všem odsouzeným co se vrátí na svobodu a chtějí chytit druhou šanci hodně štěstí.Budou ho potřebovat!
Pro Zvědavého
Realista, 23. 10. 2009 10:24
Dobrý den,
jen pár slov k vězněným. Ve věznici Valdice je vězení typu C - tedy s ostrahou a D - tedy se zvýšenou ostrahou. Vrazi jsou v "déčku", zloději, loupežná přepadení pro peníze, recidivisti apod. jsou v "céčku". Většina věznic v ČR má profilaci C - tam je tedy nejvíce českých vězňů. Odsouzený se dozví při vynesení rozsudku, do jakého typu věznice je odsouzen /ne do které konkrétní věznice/. Podle různých kritérií, většinou podle kapacitních možností jednotlivých věznic, je později odsouzenému určena konkrétní věznice, kde bude v daném typu vykonávat trest. Je proto jedno, jestli bude v "céčku" ve Valdicích nebo jinde.
To, že na Vás věznice působila tak hrozně, svědčí o tom, že jste zřejmě citlivý člověk. Ano, působí tak. Tak ale působí většina věznic. Valdice mají pověst pevnosti právě kvůli typu D, kam jsou umísťování vrazi. Těch je tam většina /viz internetové stránky věznice/.
Píšete, že se nelze soudci divit, že ztratí trpělivost, jak tomu bylo i u Tomáše. To máte naprostou pravdu. Ani Tomáš se tomu nediví.
Máte pravdu i v tom, že pobyt v prostředí věznice málokoho napraví. Ti lidé se jednou dostanou ven. Zvládnou to? Naše společnost je velmi intolerantní, takže to lehké nebude. Kdo je zaměstná? Z čeho zaplatí dluhy? Jak se ubrání vymahačům? Jak unesou ústrky okolí?
V některých zemích to funguje tak, že propuštění mají cca 1 rok, případně i déle, garantovanou práci, ubytování a pomoc odborníků. Vím, že tady na to nejsou peníze, ale většina propuštěných se tam, díky péči, "chytí" a vedou pak řádný život. Investice se tak bohatě vrátí. Naši odsouzení se často vracejí zpět do vězení, což stojí velké peníze.
Je sympatické, že existuje člověk, který dokáže připustit myšlenku, že se do vězení může dostat kdokoliv a nedělá rovnítko mezi vězněným a vyvrhelem. Tím rozhodně nechci říci, že by šlo o neviňátka, chudáky. Naopak. Spáchali trestný čin a za to pykají. Ale lidmi, byli, jsou a budou pořád.
Pro vsechny
Myslenka, 24. 10. 2009 14:29
Veznice ve Valdicich neni tajemna a strasidelna. Je to krasna stavba, na krasnem miste a z Jicina se k ni dostanete nadhernou lipovou aleji. Jak ale pusobi zevnitr, to je uz druha vec.
Zaujala mne polemika o tom, jak se ma clovek z veznice zaclenit do normalniho zivota. To je to, o cem stale premyslim. Ano, je pravda, ze clovek ktery opusti veznici se v 90% dostane zase zpatky do ni, protoze i kdyby se chtel napravit a zit normalni zivot, tak by vlastne hodne trpel resp. by to neprezil a radsi se vratil tam, kde ma strechu nad hlavou a jidlo. Toto je prave ten skutecny trest za jeho ciny z minulosti. Veznice neni trestem, clovek ma zabezpecenou strechu nad hlavou, zabezpecene jidlo a i nejakou tu kulturu.
Predstavte si cloveka, ktery loupil, pripravil nekolik rodin o hodne penez. Tyto rodiny si hodne let vydelavali tvrdou praci na to, aby si mohli vubec neco vlastniho nabyt, neco, co bude jenom jejich, a pak prijde nekdo, kdo jim to, co nabyvali nekolik let proste jenom tak ukradne nebo znici. A oni se ocitaji temer ve stejne situaci jako clovek, ktery vyjde z vezeni a ktery musi zacit pracovat a nabyvat. Jak teda potrestat cloveka, ktery delal spatne veci a znicil tak bezny zivot jinym? A jak odlisit cloveka, ktery se chce skutecne napravit? Jak ma spolecnost vedet, ze prave tomuto cloveku da sanci? Neni to jednoduche. Pokud clovek jako nezletily delal spatne veci, a lituje toho a chce zit normalni zivot, v prvnim rade by mel mit oporu rodiny. Pak by mel napr. pomoci psychologickych testu prokazat, ze naozaj chce svuj zivot napravit. Sve dluhy by musel samozrejme splacet, ale nastavil by se mu nejaky splatkovy kalendar, ktery by ho neoberal o cely plat, aby mu zustavalo tolik, aby uzivil svoji rodinu. Mel by byt pod socialnim dohledem, ktery by usuzoval, jak hospodari s vydelanymi penezmi. Verim tomu, ze jsou jedinci, kteri se chteji uchytit a zacit zit zivot bez trestnich cinu, protoze k tem trestnim cinum je dohnala napr. i vlastni rodina, atd.... Takze zivot pod socialnim dohledem by urcite fungoval, jsem o tom presvedcena. Tohle je ale ta jednodussi cast, o ktere jsem premyslela. Ta slozitejsi cast je, jak najit zamestnavatele, ktery by byl ochoten zamestnat cloveka po vezeni. Ale i tam je nekolik reseni, ale o tom priste.
Uvěznění
Realista, 14. 10. 2009 11:39
Vážený Zvědavý,
rozhodně jsou tam lidé, kteří se dopustili protiprávního jednání. Jsou tam tací, kteří někoho i zabili /třeba pan Ďuričko/ aj. Jsou tam ale i jiní. Poslyšte příběh mladíka, říkejme mu třeba Tomáš.
Tomáš udělal jako nezletilý několik hloupostí /ukradl auto, naboural apod./. Rodina se od něho v tu chvíli odvrátila a vyhodila ho na ulici. Najít práci se záznamem v RT není jednoduché. Nicméně, povedlo se. Protože dlužil, exekutor mu všechny peníze sebral z účtu /nezůstalo mu ani životní minimum, tedy ani tolik, aby měl na skrovnou stravu a nejlevnější ubytování/. Kromě pocitu z dobře vykonané práce neměl z vydělaných peněz ani haléř. Je pochopitelné, že když nemá kde spát a co jíst, dlouho nevydrží chodit do práce. To se také v jeho případě stalo. Protože takový člověk má na vybranou - buď umřít nebo si pomoci nezákonným způsobem, vybere si spousta takto postižených ten druhý způsob, jak přijít k penězům. Pak samozřejmě většina z nich skončí ve vězení.
Myslím, že kromě toho, že jste viděl věznici, jste neměl příležitost a možná ani chuť poznat příběhy některých odsouzených. Vám osobně přeji, aby Vás podobný osud, kdy zůstanete na ulici a zcela bez prostředků a zázemí, nikdy nepostihl.
kilovka
Lucie, 13. 3. 2013 17:07
Dobrý den,
děkuji Vám za vaši pomoc,velmi si toho vážím a ani nevíte jak mi moc pomáháte. Jen ještě k těm kilovým balíčkům. Kolik jich můžu poslat,je to nějak omezené jako u těch 5 kilových?
Děkuji.. Lucie
Re: kilovka
M., 14. 3. 2013 12:10
Dobrý den Lucie.
Balíčky s tiskovinami se mohou posílat neomezeně (stejně jako dopisy). neplatí pravidlo 2x ročně. Přesto doporučuji to nepřehánět, stačí jednou za týden nebo za dva. Dopisy doporučuji posílat co nejčastěji, ti naši na ten kousek papírového štěstíčka čekají.
Je také možné poslat tomu svému peníze, za které si může nakoupit přímo tam v prodejně (objedná si, bude mu to zakoupeno a předáno). Peníze nesmí mít u sebe, je třeba je poslat složenkou typu C na jeho jméno (opět nutno uvést i datum narození), tam mu zřídí účet. Je možné, že mu něco z té zaslané hotovosti strhnou, někdy až polovinu, nicméně za zůstatek si může nakoupit cokoliv - hygienu, potraviny, příp. kuřivo aj. Strhnout peníze mohou např. na výživné apod. Peníze zaslané na jeho jméno a datum narození může použít za cca 1-3 týdny od odeslání (odeslání, zřízení účtu, uložení peněz na účtu). Ze svého účtu může potom čerpat peníze na nákupy v prodejně, ovšem bezhotovostně (jak je uvedeno výše).
S přáním pevných nervů M.
Re: Re: kilovka
tom, 19. 11. 2017 23:46dik za informa ce ale plati to i ted?mam tam brachu,dostal paletu je tam novej.nepise.
Jak přežit Valdice...
Leo, 16. 11. 2017 15:17Muže nĕkdo z Valdičáku napsat a poradit jak tam ziskat respekt a mit klid?? Hned se porvat nebo co dĕlat??
PRO LIDI
JAN WARGA, 31. 3. 2015 22:49Zdravim lidicky ja byl ve Valdicich 10 let a to co jsem tam zazil a videl je jako ve filmu Valdicka veznice je stat ve state mel jsem tu moznost na ctvrtem oddeleni zit s odpadem mezi odpadem tj s vezni Zit stakovym trestem mezi buzerantama a obzvlaste mezi dozorci kteremu kdyz nedala zapichat stara pokud nejakou mel tak si ti skurvysyni lecili sve kompexy na veznich pokud jde o bachare ve valdicich jsou to vesmes deti starych bacharu ktery za totality doslova umucily nekolik desitek lidi za meho pobytu ve valdicich na 4 oddeleni nekteri vrazy bachary tam jeste dosluhovali napr vychovatele LUJC JANDA KOCOUR ATD SVINE JE PRO TYHLE KRYSY SLABE SLOVO Rado by sef KURATKO DALSI SVINE PO PREVRATU SE SNIMA STAT NEVYPORADAL a nepotrestal je a vsak nelze zapomenout ani na cigany kteri si ze slabych delaji ve valdicich banku napr KOMINIK MURAJEV VOJTA CHORVAT a dalsi na celach vladnou ruzne intryky sikana rvacky tzv odbery atd slaby jedinec ktery touzi jenom potom aby si svuj trest vkidu odsedel uhne nejvetsi buzerant cigan nejaky SUGAR a MARKOVIC ELEMIR LIDICKY TO JSTE opravdu nevideli oba byli tak skaredi ze makak je proti temhle buzerantum miss krasy tim nechci rict ze tam byli vsichni spatni byli tam i normalni kluci ktery si prali jenom vypadnout aodsedet si trest bez nasupu dnes jsem uz 14 let na svobode narodili se mi 2 krasne deti mam6 vnovcat ziju naBRITSKYCH OSTOVECH 10 LET ozenil jsem se s anglicankou atd preju vsem normalnim klukum brzky navrat na svobodu a vse jen to nej neplati to pro buziky a svine kteri tam skutecne patri
Vezenstvi aneb fabrika CR na penize
Tomas Horak, 30. 12. 2011 9:21Mily pratele,v tom to zarizeni jsem si musel odpikat 7let trestu,nez se jeden soudce smiloval a propustil me za vzorne chovani na svobodu.Nutno podotknout,ihned jsem opustil CR a nyni jsem v klidu stasten ve state kde svoboda neni jen psana,ale tam kde se zakony dodrzuji.Nebot ma zkusenost mi otevrela oci,jak Justicni mafie funguje.Coz neni nic noveho pro CR,však i zahranicemi takove informace lidé znaji jiz davno.No abych se vyjadril k cemu Vykon trestu byl,nebyl k nicemu.Lidé se domnivaji,ze vezni se mají nadmiru luxusne,jinze realita je jinde...Dobre se mají lidé ,kteri maj penize,vse si koupi nebo uplati...Do vedeni veznic se dostavaji takovy lidé,kteri v civilnim zivote nemaj sanci.Je jich praktiky jsou vice nez ubohe a trestne.Ucelem takovych lidi je okradat stat ve jmenu veznice o co nejvice korun,brat uplatky,kupovat si za penize dan.poplatniku luxusni vozidla,ty sikovnejsi hmotny ci nehmotny majetek.Napriklad karavany s radarem na rybareni,s LCD Televizi.No v Hradci Kralove mají asi hodne kapru...Nebo krasna nova brana do veznice Vsehrdy,jiz odpohledu je jasne ze jeji vyroba je amaterskeho charakteru a za pul milonu korun neni.No neni divu Kdyz ve vedeni veznice je reditel,ktery byl vyhozen s puvodni veznice za brani uplatku.Sám nejvetsi zlodej pan Kula se vyparil stejne rychle,jak se jeho zariva hvezda zrodila.Ridil se asi heslem neni dulezite se zucastnit,ale nakrast co nejvice...Ono uz to však zacina u normalnich zamestnancu,pan mistr v remeslu zlodej exelan proviantni Elfmarkost ve Veznici HK je tim zdarnym prikladem.Maso se vozi do jine provozovny a do Veznice se vozi konzervy hovezi,veprove,kureci a do papiru se vykazuji jako opravdove maso.Cena jednoho kila masa v konzervach je velice nizka,nehlede na kvalitu a trvalivost.Konecny rozdil je pak krasny melouch na vic ,no treba 3-5000kc na den....A kdo to plati,opet normalni lidé,vy.Takovych pripadu bych zde mohl vyjmenovat spousty.Jinze ono toje jeste horsi,lidé kteri umlatili pana Vonku za bivaleho rezimu jsou jeste ve sluzbach VCR!Ono tech komunistu je vezenstvi v kazdne Veznici opravdu mnoho.Jejich zdarne praktiky kamuflaze,jak se vezni mají dobre,nejdou naucit behem par let.Ale sotisfikovanym zpusobem se to naucili od komunistu.Ano v veznicich vladne ten to system,ktery je nejhorsi a tim je vylepseny komunismus.Bohuzel tech par jednotlivcu,kteri jsou proti takovym praktikam je velice malo v radach vezenstvi.Necht jim je pozehnano uspechem,ostatnim ldem radim at se odstehuji s '' Bananove republiky'' jinam.
Re: Vezenstvi aneb fabrika CR na penize
Dan, 10. 4. 2012 9:21Trošku jsi "ulít" když to srovnáváš s komunisty. To těžko. Tehdy každý vězeň, který vyšel ven, měl kde bydlet a měl práci - tak se mohl zařadit a začít znovu. To dneska nemá a tak se vrací.
Re: Re: Vezenstvi aneb fabrika CR na penize
pavel , 15. 11. 2017 1:24komunisty ani nepřipomínej.hnussss
Stanislav Hromas
Elena, 22. 3. 2013 8:44Dobrý den, prosím vyřiďte vzkaz mému synovi Standovi Hromasovi. Synku, celých 18 let, co jsi začal blbnout a zlobit jsem věřila, že jednou bude líp a celá naše rodina bude šťastná. Ty jsi zklamal po třetí ! Jsem vážně nemocná, trápení mi nepomůže, naopak. Myslím na Tebe každý den, nepřestala jsem Tě milovat. To je vše. Nevidím přes slzy... nikdy Ti nenapíšu, nikdy Tě nenavštívím. Nemám sílu. Zradil si mámu, zradil si moji lásku k tobě, zradil si sám sebe.
Re: Re: Stanislav Hromas
máma, 7. 4. 2013 8:32...Mému synovi je 33 let, z toho si odpykal trest 10.5 roku...teď má před sebou dalších 10.5 roku :-(( Já bojuji s rakovinou, 4 x nádor, ozařování....implantace očí, vývod....!!! Do vězení jsem mu napsala stovky dopisů, absolvovala stovky návštěv. Já mu věřila, když říkal : mamčo, už nikdy, najdu si práci a bude nám spolu konečně hezky ! " Víte co následovalo do roka a do dne ? Opět vězení, drogy, lži, poupežné přepadení ! nebyl doma ani rok, vážený pane, nebo paní ! A co já ? Kde mám dítě, přim kterém jsem stála i v tom nejhorším ? Kde mám dítě, které jsem učila mluvit, chodit a milovala?! Slzy, které jsem nabrečela by zaplnily řeku, bolest v srdci mi nedala dýchat....všechno jednou končí. Nikdy nemyslel na mámu, na milujícího bratra a rodinu, která vždy za ním stála. Zradil, zklamal, opět nás donutil plakat, trápit se, celé noci nespat....bylo mu to jedno. Není dne, abych na něho nemyslela, ale do vězení již jezdit nebudu, nebudu psát. Budu se učit být tak chladná a lhostejná, jaký byl můj syn....
těžký návrat
mamina, 18. 4. 2010 23:03