Všem pozůstalým po obětech mé trestné činnosti
Jelikož jsem tak dodnes neučinil, chtěl bych se vám všem teď omluvit za tu nenahraditelnou ztrátu, bolest a trápení, které jsem vám způsobil tím, že jsem vzal život vašim blízkým. Vím, že to vaši ztrátu nijak nezmírní a omlouvám se i za to, že vám to celé znovu připomínám, ale chci, abyste věděli, že toho opravdu lituji a že to není jen proto, že jsem za to ve vězení. Je to hlavně proto, že jsem si uvědomil, jak šíleně špatnou a bohužel nenapravitelnou věc jsem provedl. Sám dnes s odstupem více než deseti let nechápu, proč jsem si to neuvědomil dříve, než k tomu všemu vůbec mohlo dojít. Zničil jsem tak klidný život vám i své rodině a za to vše se ještě jednou upřímně omlouvám. Mrzí mně i to, že má omluva přichází tak pozdě, ale bohužel jsem dříve nenalezl odvahu vás oslovit, za což se stejně jako za své výše popsané činy hluboce stydím.
Biederman Oto
VÝZVA: Prosíme všechny, kteří jsou v kontaktu s pozůstalými po obětech trestné činnosti Oty Biedrmana, zda by byli tak laskavi a upozornili pozůstalé na tento dopis. Děkuji.
Komentáře
Přehled komentářů
Ty, hele...nechceš jít raději se mnou a Jakubem řešit IP adresy???:-)))))))))))))
Ou:-))Já se stydím
Zdendulína, 27. 7. 2008 23:22Mno.....ten dotaz je leda tak na pošeptání....mno...jak by jsem to řekla...safra...jak se mám jen zaptet..no raději nijak...............červenám se:-)))))))))))))))))))))))
:-)))))
Lady Draculea, 27. 7. 2008 23:20Já věděla, že už se blíží Tvoje hodinka...:-))))))))))) Ptáš se na to, na co se tady už někdo tuším ptal...no tak prosíme Otu o univerzální odpověď!:-))))) A docela by mně zajímalo, co máš ještě za dotaz???!:-))))))))))))))))))))
To je zase hodin:-)))))))))
Zdendulína, 27. 7. 2008 23:17No..já když mám depréés tak jsem děsně rozumná:-))))))))))))))Takže příspěvky mohu dávat jen po těžkých psychostavech:-)))))))))))))..........Ale chtěla by jsem se Otíka na něco zeptat.Zajímalo by mě,jak často se mu vracejí myšlenky z té dávné doby,jestli věří,že se mu ten život někdy obrátí,jaké to vůbec je žít s něčím takovým.....zvykne si?Nebo se s tím pere den co den?................a jěště jednu otázečku by jsem měla,ale tu raději nenapíšu,bo je to dost intimní:-)))))))))))))))))))))))))))))))Ted mě Dráculka zasejc sežere:-)))))))))))))))))))))))))))
Zdendule:
Lady Draculea, 27. 7. 2008 22:56
No, všimla, a nestačím se divit!:-))))))) Dokonce jsem postřehla, že se v diskuzním fóru hlásíš s myšlenkou!:-))))
Vidíš to, já ten pocit, že vraha musí člověk poznat na sto honů, měla možná jako dítě, protože se mi vtloukalo do hlavy, jak asi vypadá kriminálník a vrah, což je samozřejmě zcestné...:-) Člověka, který je schopen zabít, obvykle nepoznáš. On sám ani kolikrát neví, do čeho se v budoucnu namočí, nebo co se stane, že jo? Mně se třeba stalo, že jsem znala sestřiného známého, vypadal normálně, choval se celkem normálně, prostě pohoda, najednou přišly zprávy o tom, že se svým kamarádem zavraždil bývalou přítelkyni a ještě dost brutálně...no a jsem u toho rozlišování vražd - no jo, to taky beru v potaz! Můžeš někoho zastřelit, což by se dalo brát jako rychlá smrt, pokud není člověk "nemehlo" (zase to zní hrozně!:-) ), nebo můžeš vymyslet něco opravdu pikantního a brutálního a to už není tak úplně v pořádku. Tedy, ne že by byla vůbec nějaká vražda v pořádku, ale ještě plus brutality...?!
Já si akorát umím představit opravdu reálně, jak někdo někoho může zabít v afektu, já totiž v afektu někdy házím věcmi (naštěstí to není často) a to je takový pocit...prostě se neovládáš.:-)
Zpět...
Zdendulína, 27. 7. 2008 22:45Jejda..to je ale dlouhý komentář...ohledně vražd dětí,měla jsem na mysl spíše ty které se stávají účelově,né náhodou,nebo nedej bože v afektu...myslím spíše ty za kterými je sexuální úchylka...a je pravda,že to bude asi v lidech tak nějak zakořeněné,že to co je tzv.slabší,bezbranné.. to při jakémkoliv ublížení vzbuzuje jěště zápornější reakce než ostatní zločiny..A je dobře,že to tak je.Krásně jsi tady vyjmenovala různé druhy vražd a mě napadá jěště jedno rozlišení,způsob jak vražda proběhla....někdy to je umírání pomalé...někdy může být rychlé...také podle způsobu,jak je oběť usmrcena.Sama víš,že některé příběhy,jsou opravdu děsivé.Představ si,že jěště donedávna jsem měla pocit,že vraha člověk prostě musí poznat,vycítit na sto honů...že to na každém takovém člověku musí být prostě vidět....po přečtení knihy Doživotí jsem najednou zjistila,že každý ten člověk má nějaký svůj příběh,příběh osoby,se kterou by se dalo vždy v nějakém časovém úseku ztotožnit...až se potom prostě neco stane...a už to nikdy nejde vzít zpět.Ale pokud jsem to nikdy nezažila..a doufám nezažiji,nemohu tomu dost dobře porozumět...nevím jak bych se v té určité situaci chovala já..mohu si jen domýšlet...(hele Lady...všimla jsi si,že s Tebou krásně diskutuju?:-)))))))))))))))))))))
část 2:-)
Lady Draculea, 27. 7. 2008 22:21
Spousta věcí je také o výchově, temperamentu, kultuře, atd. Na člověka prostě působí spousta vlivů. Když někdo bude pocházet z rodiny, kde se příliš nedbá na výchovu a morálku, tak z něj může klidně vyrůst kriminálník a vrah, protože mu to nepřijde "divné", řečeno zjednodušeně. Mohla bych to přirovnat k něčemu jednoduchému - kdyby Tě třeba odmalička někdo nekáral za to, že se dloubeš v nose (no neříkám, že konkrétně Ty!:-) ), budeš to klidně dělat, protože Ti nikdo neřekl, že je to nevhodné.:-) Hezky to vidíš i na středověku - malého chlapce, budoucího panovníka, jeho otec poslal např. jako rukojmí na turecký dvůr. Turci, jak je známo, měli v oblibě kruté mučení, a tak obvykle nezdráhavě čtvrtili, pálili, mučili a nabodávali na kůl všechny okolo. Chlapec, vyrůstající v tomto prostředí, se v dospělosti vrátí do své rodné země a když ho někdo neposlechne, nechá jej rozřezat, protože mu to připadá jako běžná praktika - což v té době opravdu byla. Prostě mu nikdy nikdo neřekl, že nemá zabíjet lidi, mučit je, hromadně upalovat, jemu to připadá normální...
Dneska se samozřejmě podobní lidé označují nálepkou PORUCHA OSOBNOSTI.
Nooo, a potom tu máme vraždy, pramenící z nahromaděné agrese. Přímo znám jednoho člověka, který se nezdráhal mi o tom otevřeně vyprávět. Měl těžký život, ale vždycky se to snažil nějak snášet, a jak sám řekl - neuměl věci řešit konstruktivně, a neuměl plakat, takže se to v něm nějak hromadilo, až z toho vzešly těžké deprese, které opět neřešil, až si nakonec řekl, že na život tady venku nemá, připadal mu hrozně složitý a jelikož už v minulosti ve vězení byl a cítil se tam lépe, rozhodl se, že někoho zabije, aby se z vězení nejlépe už nikdy nedostal. Zní to hrozně uboze, zabít nevinného člověka kvůli vlastní slabosti, ale on už jiné východisko neviděl, byl v takové situaci, ve které nebyl schopen normálně uvažovat. Až po pár letech ve vězení si uvědomil, že to vlastně všechno mohlo dopadnout jinak, kdyby si nehrál takzvaně "na drsňáka". Tehdy nebyl nikdo, kdo by mu pomohl. To máš těžký...člověk se může dostat do nějaké opravdu nepříjemné situace, kterou v danou chvíli vnímá jako bezvýchodnou.
Jindy si zase člověk neuvědomí, co vlastně dělá a jaké to bude mít následky, ale o tom už jsem psala...takže ono se vraždy jakž takž pochopit dají, jenom je nelze omluvit, smazat a dělat, jakože nic. Máš pravdu také v tom, že tomu nikdo nezabrání...
Takže, zpět k tématu...
Lady Draculea, 27. 7. 2008 22:21
Tak jsem tady...
V první řadě Ti musím dát za pravdu, že se vždycky vraždilo, vraždí a vraždit bude, ale už nesouhlasím s tím, že to asi nikdo nikdy nepochopí, protože já to docela chápat dovedu. Chce to jen "trochu" empatií...
Vyjádřím se nejprve k vraždám dětí - pokud se někoho zeptám, jaká vražda mu připadá nejhorší, každý mi odpoví, že vražda dítěte. Já s tím souhlasím. Ty jsi matka a vnímáš to tedy o to intenzivněji. Dítě je bezbranné a má celý život před sebou a taky si myslím, že většina z nás pociťuje nutkání děti ochraňovat...vražda dítěte se tedy jeví jako nejodpornější a není se čemu divit. Mně osobně je zatěžko dítě jen uhodit, natož ještě zsbít! Ale i to se stává...Před nějakou dobou jsem mluvila se ženou, která už toho opravdu dost prožila a její nervy už bohužel nejsou to, co bývaly, a tak když její dítě zlobí (a to je slabé slovo), má skoro strach, aby ho jedno v afektu nezabila. Ona to sice říká jen tak do větru, ale kolikrát se přesně tohle už stalo??? Člověku byly dány pouze jedny nervy a ty nejsou ocelové, a tak se klidně může stát, že matka zabije své dítě, protože se dostane shodou okolností do nějaké vypjaté, krizové situace a psychicky už na to nemá. Taková matka může potom svého činu opravdu litovat, ale už je pozdě.
Sexuální vraždy dětí mají na svědomí pedofilové, což jsou lidé s úchylkou, která je vlastně neléčitelná a nemohou si pomoct. Tihle jsou dle mého názoru bohužel zralí na doživotí, protože jsou nenapravitelní. Zní to možná trošku drsně, ale já to tak vidím.
Potom může někdo své dítě zabít v opilosti, nebo z pomsty (třeba matce dítěte - manželé se pohádají, chlap je magor, zabije dítě, potom třeba i manželku...)...to je sice hrozná ubohost a takový člověk je s mentalitou asi trošku jinde, ale svým způsobem se to pochopit dá. Ono se dá pochopit téměř vše, když člověk chce, ale mnohem horší je představit si, že bychom toho byli schopni my sami. Já bych třeba dokázala někoho zabít snad v sebeobraně, to ano. Nebo kdyby mi někdo zavraždil skutečně milovanou osobu, pak nevím, jak bych v první chvíli reagovala, ale mít někde po ruce onoho vraha, tak mu asi uříznu hlavu, protože bych nepřemýšlela, jestli je to správné či ne. Ale jinak bych nemohla někoho zabít. Pro peníze, ze žárlivosti, apod., to ne. A vlastní dítě určitě nikdy a to ani nejsem matka! Jenže to jsem já a ne nikdo jiný...
Zdendule:
Lady Draculea, 27. 7. 2008 19:30Budu muset jít, ale k Tvému příspěvku Ti ještě dnes (později) napíšu dlouhý komentář, tak doufám, že se tady sejdeme. Tady je docela co říct...
Lady:
Zdendulína, 27. 7. 2008 19:27To že se vraždí..to bohužel bylo,je a bude...Nemyslím si,že budeme žít někdy v takové společnosti,která by to dokázala úplně potlačit.Možná v každém člověku je určitý mechanismus,který se prostě nějakými okolnostmi spustí...nedovedu si představit,jak by se člověk zachoval,když by byl třeba v nějakém ohrožení...ale to je jiná kapitola.Teď mě tady asi všichni ukamenujou,ale musím popravdě říci,že mě daleko více trápí sexuální vraždy...zejména dětí...vím že vražda je a zůstane vraždou,ale vražda dítěte ve mě vzbuzuje daleko hroznější odpor,než nájemná vražda.A jen když si vzpomenu na Terezku Čermákovou,kdy její "maminka"běhá zvesela po světe,mám v zvláštní hořkost na jazyku.Ale znovu opakuji..vražda zůstane vraždou a je to věc,se kterou se nemůžeme nijak smířit..zvlášť když se nás dotýká osobněji....a asi nikdo nikdy nepochopí..proč...nikdo nikdy nezabrání,aby se takové věci stávali...můžeme takové lidi trestat..budeme je zavírat..ale nikdy to asi nikdo nepochopí...ani nemůže....
Zdendule:
Lady Draculea, 27. 7. 2008 19:12
Nevěřím, Ty jsi to dokázala!!!!:-)))) Jdu pro kalendář!:-)))
Tak já se tedy taky vyjádřím, ať se to zase nezvrtne v nějaké psycho...:-)
Pořád říkám, že tyhle věci už nikdo nikdy nevrátí. Bohužel, pět vražd zasáhlo obrovské množství lidí, nejen, že zemřelo pět kluků, ale taky to samozřejmě zasáhlo jejich rodiny, přátelé, rodinu a přátelé Otíka. Ale co se dá dělat jiného, než se omluvit a přemýšlet nad sebou? Asi už nic.
Jak se může stát, že člověk někoho zabije, je na dlouhé povídání, protože každý má tak nějak své pohnutky a důvody. Může to být v sebeobraně - o tom ani nemusím nic vykládat. Může to být pro peníze (Otíkův případ), ale i tady se nabízí ta otázka, jak vůbec může někdo být schopen ZABÍT kvůli penězům??? Možná je to dáno nevyzrálostí a tím, že si člověk neuvědomuje následky svých činů a ani to, co vlastně dělá...Pak to může být vražda v afektu, třeba ze žárlivosti, nebo sexuální úchylka, nebo holt těžký život...zrovna tenhle druh vražd jsem před nedávnem zkoumala dopodrobna.:-)
..Je mi to líto...
Zdendulína, 27. 7. 2008 19:04Myslím si,že to co se stalo je každopádně špatné,bohužel nic se nedá vrátit,ale na druhou stranu musím uznat,že tahle omluva je aspoň snaha projevit lítost.Né každý je toho schopen.Pořád přemýšlím,jak je možné,že je někdo schopen usmrtit druhého člověka...nevím za jakou hranici by člověk šel...čeho všeho by byl schopen...nikdy jsem se do takové situace nedostala..a tak pořád dumám,zda to v člověku prostě už tak nějak je...či zda se tohle všechno může přihodit stylem žití...bytí...příležitostí....Jsem člověk,který hledá spíše v každém to dobro..a věřím že ho každý v sobě aspoň kousek má...je mi líto všech lidiček,které tenhle případ tak nějak zasáhl...je mi líto obětí,kterým život už nikdo nevrátí...je mi líto Otíka,že si takhle zpackal život...je mi líto jeho rodiny,která s tím už bude do konce života žít...a držím jim palečky ať už je v životě potkává jen to pěkné......
Pro Eminu:
Oto Biederman skrze autorku:, 7. 6. 2008 20:31No a pokud jde o komentáře té Eminy, tak tam je to čistě o vlastním názoru a ten jí nelze upírat, sice mi to připadá jako trochu černobílé vidění celé věci. Nemluvě o tom, že nechce být zlá, ale přitom zlá je a to tak, že docela dost a já osobně bych si nedovolil o někom, koho neznám, vyjadřovat se tak jednoznačně a ještě jakoby mluvit za ostatní. Ona to píše, jako bych si vůbec nebyl vědom toho, že má sebelepší omluva nevrátí nikoho z těch, co jsem zabil nebo pomáhal zabít, to já přece moc dobře vím, ale v současné situaci už nemohu nic víc dělat. Vrátit to, ani napravit, nelze, tak je správné se aspoň omluvit a litovat toho, pokud to tak člověk cítí, špatné by bylo se ani neomluvit. Trochu jsem nepochopil ty argumenty, že se vrah nemůže polepšit, protože vražda je neomluvitelná a hlavně neodpustitelná. Náprava vraha je snad v tom, co je ten člověk zač a také o tom, jak k tomu došlo, nemůže přece všechny vrahy házet do jednoho pytle, tady už nejde jen o mně, ale o vrahy obecně. Myslet si může, co chce, ale rozhodně jí nevěřím, že by se dobrovolně oběsila, být odsouzená na doživotí, protože ono to není dlouhodobé čekání bez cíle na smrt. Evidentně jí uniklamožnost našeho propuštění po 20 letech, v mém případě už za necelých 8 let, nevidím tedy důvod se věšet, čistě teoreticky ti, co dostanou trest nad 20 let, mohou být ve vězení klidně i déle než já, když je nepustí na PP a mě ano. Nemluvě o tom, že každý člověk má nějaký pud sebezáchovy a i kdyby byl život ve vězení "o ničem", pořád je to život a pořád je to lepší, než být mrtvý. Pořád mám možnost vídat své blízké, učit se, dělat věci, které mě baví a přináší mi určitou radost ze života, cílů si zde mohu stanovit mnoho v rámci možností, které mám ve výkonu trestu, nikdy to nebude o ničem...Zajímalo by mě, kde bere to přesvědčení, že bych neměl žít ve společnosti "slušných lidí", že mi to nepřísluší a to vlastně jen pro to, že se o mně oficiálně ví, že jsem vrah. Kolik jich asi venku, v tzv. "slušné společnosti" běhá, ale ještě se to o nich neví, jsou to tedy slušní lidé, celý rozdíl je paradoxně v tom, co víme a co nevíme.
Otovi
Emina, 27. 3. 2008 15:37
Přestože jsem pouze jedna z pozorovatelek lidských příběhů při surfování internetem, u některých se zastavím, a přemýšlím...
Přemýšlím o lidech za zdmi věznic,o jejich životě, a s tím spojenými příběhy pozůstalých. O mrtvých snad ne, ti už jsou mimo hru - bohužel. Sebelepší omluva nemůže nikdy nikomu vrátit syna, otce, manžela, či dceru matku, manželku.
Ani nechci být zlá, ale člověku, který jednou /ve Vašem případě/ nejednou sáhnul na život druhému člověku, nepřísluší žít ve společnosti slušných lidí. Vy totiž nikdy nebudete jiný. Vždycky bych z Vás měla strach, a věřím že mluvím i za ostatní. Vrah se nemůže nikdy polepšit, protože vraždil, a to je neomluvitelné, a hlavně neodpustitelné.
Ale ne...
Lady Draculea, 20. 2. 2008 16:57Kikinko, Ota není "šmachtla", když to tak řeknu, já si myslím, že on nic dál dělat nebude...
Něco pro tebe Oto!!
Kikinka, 20. 2. 2008 16:55Omluva se přijmout dá ale je pozdě a když tohle udělá člověk jednou tak to bude dělat dál...
hovado
Pavel, 31. 10. 2007 21:50Jasně Viktore,jen snad ten šmejd se nehodí,poupravil bych to na něco výstižnějšího,ho,ho,ho,ho,hovadoooo jedno...
Reakce
Josef Heverle-Praha, 13. 10. 2007 11:13PANE Biedermane,já Vás záměrně oslovuji PANEM,neboť se domnívám,že Česká-silně udavačská a závistivá-společnost si nezaslouží jiného řešení,než aby lidí jako jste Vy,bylo více.Jsem rodilý Čech a hluboce se za to stydím.Dnes si ale nevyberete,lidi jsou na celem světě ZMETCI.Rád bych Vás a Kajínka viděl na svobodě,třeba by jste opět okořenili SPOLEČNOST.Hodně štěstí a odvahy,s pozdravem Josef Heverle.
IP adresy
Lady Draculea, 27. 7. 2008 23:23