Odpovědi Oty Biedermana čtenářům tohoto webu - část 1
Doufám, že jste četly můj omluvný dopis, určený právě vám, pokud ne, ještě jednou se vám oběma hluboce omlouvám za to, že jsem vám vzal vaše blízké a věřte mi, že opravdu velice lituji toho, že jsem vám způsobil takovou ztrátu a bolest. Naprosto chápu, co teď vůči mně cítíte, strašně se za to, co jsem udělal, stydím a mrzí mě, že to nedokážu nějak napravit. Cítím se hrozně za to, že vám nemohu vrátit vaše blízké, vím, že má omluva i lítost nic nespraví, ale chci, abyste věděly, že má lítost je opravdová a nikdy bych už nic takového neudělal. Lituji i přátelství s lidmi, kteří mě k těmto vraždám dovedli, žádná z nich nebyla z mé vlastní hlavy, vždy stál někdo v pozadí, opravdu toho všeho strašně lituji.
Markétě z 16. 6. (22:54 hodin):
Nepochybuj o tom, že jsem se na ten pořad 112-ka o sobě díval a moc dobře si uvědomuji, za co sedím, právě proto, že si to uvědomuji, tak toho lituji. Tenkrát jsem byl, jak píšeš, severén, machr a drsňák, ale věř tomu, že to už dávno neplatí a ani já bych si nepřál, aby jsi byla pozůstalá a musela si to takto znovu prožívat. Už pěkně dlouho sám nechápu, jak jsem mohl něco takového dělat, a i se mnou to s odstupem těch 13 let, co jsem ve vězení, pěkně otřáslo.
Jakubovi z 16. 6. (23:00 hodin):
Pokud to nemyslíš ironicky, pak Ti děkuji za podporu, sice si už nemyslím, že je normální kvůli penězům zabíjet lidi, ale každé vlídné slovo v mé situaci potěší. Jinak to, že mám šanci na nápravu, není jen Tvůj názor, mám to i černé na bílém od soudních znalců a já sám tomu také věřím.
Jakubovi z 16. 6, (23:02 hodin):
Máš sice právo na svůj názor, ale já ještě pořád také, tak si dovolím se k Tvému komentáři vyjádřit. Chápu, že nevěříš tomu, že se napravím, neznáš mě a po tom, co jsi viděl v té 112-ce mě to nepřekvapuje. Já tomu ale věřím a soudní znalci, kteří řekli, že jsem schopen resocializace, zřejmě také, neříkám, že si zasloužím zařadit se zpět do společnosti, ale chci a doufám, že mi to bude jednou umožněno. Mně zase nepřipadá správné, že přeješ smrt člověku, který by mě propustil a ještě by jsi mu přál, abych ho zabil já, tak to už je trochu přes čáru. Já toho, co jsem udělal, lituji a chci se napravit a to, co Tebe, by mě dnes už ani nenapadlo, přát někomu smrt jen za to, že má jiný názor než Ty. Věř tomu, že i mě to mé klidné popisování těch vražd s odstupem těch 13 let, co jsem ve vězení, vyrazilo dech, protože ten, koho jsi viděl v té 112-ce, ten samolibý namachrovaný idiot, pro kterého neměl lidský život velkou cenu, tak ten už neexistuje. Za těch 13 let ve vězení jsem prošel určitým vývojem a změnil se, nyní myslím a cítím úplně odlišně než tenkrát, nemusíšmi to věřit, ale tak to prostě teď je.
Pro Aňu z 16. 6. (23:03):
Tento komentář sice není určený mně, ale týká se mě, tak na něj chci reagovat. Souhlasím s Tebou, že v kůži pozůstalého by Jakub asi mluvil jinak, ale velice se mýlíš, že by mluvil jinak v případě, že by se po mém propuštění stal mým kamarádem. Já jsem totiž žádné své kamarády nezabil, v tom vám všem pan Vaňura ve 112-ce lhal, zavražděného pana Srba rozhodně nebylo možné nazvat mým kamarádem, jak lhal Vaňura, já ho viděl asi 3x v životě. Pan Srb byl kamarád ne můj, ale mého komplice pana Pavlíčka, kterého si pan Srb pozval domů a pochlubil se mu penězi v trezoru. Pan Pavlíček také pak vraždu pana Srba zorganizoval a sám se na ní podílel, jeho jméno ale nechal Vaňura ve 112-ce vypípat a jeho vinu hodil na mně. Tak, jak to říkám já, zní i oficiální verze ve vyšetřovacím spisu, lze tedy snadno dokázat, že vám všem v tomhle Vaňura lhal. Ten druhý údajný kamarád, co jsem ho měl zabít, byl sám můj komplic pan Pavlíček a přesto, že lituji toho, že jsem ho zabil, musím říci, že i když se držel té naší party, můj kamarád to nikdy nebyl, žádného opravdového kamaráda bych ani tenkrát nezabil.
Pro Kubu z 16. 6. (23:15):
I k tomuto Tvému komentáři mám co říci, svůj web mám nejen proto, že existují lidi, které tyto věci zajímají a zrealizovali nejen můj web. Mám "svůj" web hlavně proto, abych měl určitou odezvu z veřejnosti a o to více si tedy uvědomoval, co jsem udělal, je to něco jako nastavené zrcadlo, jistě mi to pomůže v mé resocializaci. Samozřejmě i mě mrzí, že si pozůstalí vraždy svých blízkých připoměli takovým způsobem ve 112-ce, ale pana Vaňuru nikdo nenutil, aby to prezentoval tímto způsobem a v této podobě. Celý případ šlo podat vzhledem k pozůstalým ještě mnohem šetrněji, třeba jako to ve svém dokumentu udělala ČT, ale Vaňura je z komerční TV a chce vždy něco víc. Chápu, že v první řadě je vina na mně, protože kdybych ty lidi nezabil, neměl by Vaňura co ukazovat a nebyli by žádní pozůstalí, ale vědět, jak naprudko to v tom pořadu podá, nikdy bych mu to vzhledem k pozůstalým i ke své rodině nedovolil.
Komentáře
Přehled komentářů
Otíku,to běžěla jenom myšička?Když jsi zastřelil doma toho komplice a strčils ho do skříně?
Re: noticka pro Otíka.
Milan Jarosch, 16. 12. 2012 7:05Já myslím Oto,že bys neměl chodit vůbec ven mezi lidi,protože to hraješ,abys měl jakoustakous šanci jít ven na dvě třetiny,politika jakési pozdní lítosti snad funguje u mála jedinců,ale u tebe Oto?Chládek byl aspoň frajer a na nic se nevymlouval,ale ty jsi ubohá kreatura,která je na gilotinu!mel si co chceš a jak dlouho chceš,ale určitý počet lidí ti vidí až do žaludku....včetně mně.Nevím jestli jsi na Mírově,nebo ve Valdicích nebo v Plzni,nebo Karviné,tak či tak jsi obyčejné zvíře.Tech chlap na té pumpě by ti ty prachy dal i bez zastřelení!Hovado.
Re: Re: noticka pro Otíka.
????, 20. 8. 2013 18:59
a ty jsi kdo???že takto pišeš??? nevíš co uděláš sám!
Re: Re: Re: noticka pro Otíka.
Marcela, 26. 9. 2013 2:03A ty jsi normální magor. Odkud jsi spadl??? To jste lidi skutečně tak naivní??? Žádný kriminál neudělá z vraha beránka. Tihle lidé jsou trvale narušení a jejich sociální cítění je na úrovni sněhuláka,co si v zimě stavíme.
Re: Re: Re: noticka pro Otíka.
jsem kdo jsem, 26. 9. 2014 22:07
Oto bud rád že neexistuje trest oko za oko
Re: Re: Re: noticka pro Otíka.
jsem kdo jsem, 26. 9. 2014 22:08
Oto bud rád že neexistuje trest oko za oko
vzkaz pro Otu
Honza, 8. 2. 2013 23:06Ja nechapu,jak muze clovek najednou takhle prijit o rozum a zacit chladnokrevne vrazdit.To nemuze byt preci nahoda.Jeden den jsi uplne normalni a druhy den jsi zraly na provaz.Dokazu pochopit ledaco,ale tohle ne.Kdyz se na to s odstupem casu divam,tak si myslim,ze meli nechat zachovanej trest smrti.A nebo to udelat jako to maj v Iraku.Zavezt takovyho vraha nekde na namesti a nechat lidi,aby si to s nim vyridili sami.Oto nezlob se na me,ale jednou si provedl tu nejodpornejsi vec na svete,tak se ani nesnaz dostat se ven.Jak k tomu prijde chudak Kajinek,kterej nic neudelal a dostal ten samej trest jako ty.To je nefer,nemyslis?I kdyby jsi sedel v kriminale 200 let,tak neverim,ze se clovek jako jsi ty muze nekdy napravit.To je proste v tobe a jinej uz nebudes.
Dopis pro vraha
xaler7, 4. 8. 2011 11:32Za to, co jsi udělal je takové vězení pro tebe málo. Měl by si od rána do večera pracovat tu nejtěžší práci, která by jen byla možná a i to je málo. Viděl jsem dokument Zabijáci, s.r.o od pana Svobody a že tady píšeš, že u každé vraždy při tobě někdo stál a nebyly z tvé hlavy, to je jen odporný alibismus a snaha hrát na city veřejnosti. Každá vražda byla chladnokrevně provedena a proymšlená, aspoň co vyplynulo z toho dokumentu. Za všechny oběti a pozůstalé obětí ti nepřeji ani špetku dobra!
proc jsi to udelal
jirina, 15. 9. 2010 12:34jake mas pocity stalo to zato vrazdit ja nechapu stale jak jsi mohl ja nedokazu ani mouchu zabyt natoz cloveka ja vim ze mozna toho litujes ale ja bych se te asi bala
Verše
Básník, 21. 7. 2010 14:05
Dotaz pro: Oto Biederman
Chcete aby vaše verše z vězení (Sen, Vlaštovčí let, Smyšlená kráska, případně další co napíšete), které byly publikovány na tomto webu vyšly třeba v nějakém časopise ? Samozřejmě bezplatně. (Finanční odměna je nejen nemožná, ale jistě pochopíte, že je i neetická)
Děvčata, předem díky za zprostředkování odpovědi, byť počítám s tím, že to nebude hned...
Lepší je tě císt
Honza K., 19. 6. 2010 5:31Musím napsat, ze jsem cetl vse o tobe, trochu jsem vse chapal, i dokazal pochopit kdyz trochu budu poustet uzdu, ale dokud jsem nevidel 112 tv nova, pak jsem byl velmi zklaman, z tveho projevu, kdyz pises mas cas promyslet slova, volit spravne formulace, ale na kameru ti neverim vubec nic, mas v sobe porad chladnokrevnost bez citu, kdyz te nepusti, budu rad, mas to v sobe a je to vse kalkul, tot vse.. ahoj
cesta kolem
Markéta, 9. 8. 2009 21:34Dnes jsem jela okolo Mírova a vzpomněla na tuhle diskuzi a na Otu....Bydlím nedaleko vesnice Mírov a mnohokrát jsem tam už byla...ten hrad Mírov je fascinující, skrývá tolik osudů....
Michaele
Markéta, 29. 7. 2009 22:07To máte pravdu,minulost se nedá změnit, jen je potřeba naučit se sní žít....ty šance vidím jako objektivně,kdybych ho poznala jako člověka né vraha,třeba bych mu také dala šanci,každopádně to není v mojí moci.
Markétě:
Michaela, 29. 7. 2009 20:40Minulost se bohužel nedá změnit, i kdyby člověk tisíckrát chtěl a nic jiného už si nepřál...můžete dělat jenom něco s budoucností. Ta je bohužel u Oty stále ještě dost nejasná, tak uvidíme. Vy mu šancí moc nedáváte, já ano, to je věc názoru a taky toho, kdo jak Otu zná.
Michaele
Markéta, 29. 7. 2009 20:28Já o tom nepochybuji, že ta doba tam udělá z člověkem svoje,ale pořád tam je to neznámo, ale to je vlastně úplně zcestné....já upřímně mu nedávám moc šancí, ikdyby třeba mě přesvědčil, že je jiný člověk, najde se tisíc jiných koho zkrátka nepřesvědčí a jeho minulost, kterou si udělal sám, ho bude drtit celý zbytek života...zajímám se spíše ze zvědavosti,osobně ho neznám,ale neumím si představit sebe na jeho místě...pud sebezáchovy- dostat se ven...
Markétě:
Michaela, 29. 7. 2009 17:32Ano, ale víte, ono těch 13 let za katrem ve zvýšené ostraze a navíc s podporou rodiny udělají s člověkem své a když už se chce dostat někdo jako on ven, a povedlo by se to, taky si myslím, že udělá všechno proto, aby se do vězení nevrátil. Nakonec - nic Vám nebrání vést s Otou korespondenci, popř. ho v případě i jeho zájmu navštívit, sice nerad píše, ale třeba by se překonal a časem byste změnila názor!:-)
Michaela
Markéta, 29. 7. 2009 16:32No soudím podle toho, že než se ocitl ve vězení tak zrovna nežil nějak spořádaně,hodně pil a v práci dlouho nevydržel, to co si myslí že bude kdyby náhodou vylezl ven,tak může být úplně jinak,to jak těch 13 let pozoruje civil jen v televizi..no nevím jestli stačí...ale stoprocentně dokážu pochopit to,že z věznice ze zvýšenou ostrahou chce každý na svobodu, a to je právě to, že udělá co jde....
Markétě:
Michaela, 29. 7. 2009 8:20
Ano, já Vás sleduju, i Vaše komentáře, předevčírem jsem Otovi zaslala další část, a ty současné mu pošlu zase někdy příště, až to bude možné, musíte mít trpělivost - viděla jsem tady totiž Váš nový dotaz.
Není pravda, že by Oto o tomto světě nic nevěděl, podle čeho tak soudíte? Na svobodu by chtěl z doživotního vězení ve věznici se zvýšenou ostrahou každý, to mi věřte.:-)
Michaele
Markéta, 28. 7. 2009 22:02Tak jsem po nějaké době navštívila tyto stránky a opět jsem našla odpověď na můj článek, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu,že o tomto normálním světě mimo vězení nic neví......snažím se ho chápat,ale to snad ani nejde,když píše ze samoty a chce na svobodu...je to těžké...
Markétě:
Michaela, 1. 7. 2009 9:29
No určitě mu pošlu všechno, jenom s tím je teď trochu problém z mé strany, takže to chvíli potrvá...
Já rozumím tomu, co chceš říct, ale vezmi si to tak - on jakožto případně propuštěný doživoťák na podmínku se bude muset chovat opravdu slušně, aby se nedostal zpět do vězení a kdyby tam chtěl zpátky, tak už ani nemusí nikoho zabíjet, když to řeknu drsně, aby se mu to povedlo. Když má člověk podmínku, nesmí se dopustit obvykle ani prkotiny, takže kdyby toužil zpět po vězení, stačí "jen" něco ukrást. Pokud by se rozhodl, že si opatří peníze nějakou vraždou zbohatlého podnikatele, apod., tak to promiň, ale myslím, že dnes už má něco za sebou a není natolik hloupý, aby si myslel, že mu další vražda tentokráte projde! Věř tomu, nebo ne, ale on je to opravdu inteligentní člověk a silně pochybuji o tom, že by šel zase vraždit...
A nakonec si myslím, že by ani po návratu do vězení netoužil, u doživoťáku opravdu není o co stát a pořád lepší žít za nějaké životní minumum svobodně, než za nic ve vězení, byť s noclehem a nějakou tou "stravou"...už jsem to tady někomu psala.
Na druhou stranu je pravda, že se zaměstnáním to bude mít o něco těžší a zvlášť, pokud potrvá ekonomická krize, začátky budou asi docela dost náročné. S tím ale musí počítat.
noticka pro Otíka.
Milan Jarosch, 16. 12. 2012 6:58