Odpovědi Oty Biedermana čtenářům tohoto webu - část 1
Doufám, že jste četly můj omluvný dopis, určený právě vám, pokud ne, ještě jednou se vám oběma hluboce omlouvám za to, že jsem vám vzal vaše blízké a věřte mi, že opravdu velice lituji toho, že jsem vám způsobil takovou ztrátu a bolest. Naprosto chápu, co teď vůči mně cítíte, strašně se za to, co jsem udělal, stydím a mrzí mě, že to nedokážu nějak napravit. Cítím se hrozně za to, že vám nemohu vrátit vaše blízké, vím, že má omluva i lítost nic nespraví, ale chci, abyste věděly, že má lítost je opravdová a nikdy bych už nic takového neudělal. Lituji i přátelství s lidmi, kteří mě k těmto vraždám dovedli, žádná z nich nebyla z mé vlastní hlavy, vždy stál někdo v pozadí, opravdu toho všeho strašně lituji.
Markétě z 16. 6. (22:54 hodin):
Nepochybuj o tom, že jsem se na ten pořad 112-ka o sobě díval a moc dobře si uvědomuji, za co sedím, právě proto, že si to uvědomuji, tak toho lituji. Tenkrát jsem byl, jak píšeš, severén, machr a drsňák, ale věř tomu, že to už dávno neplatí a ani já bych si nepřál, aby jsi byla pozůstalá a musela si to takto znovu prožívat. Už pěkně dlouho sám nechápu, jak jsem mohl něco takového dělat, a i se mnou to s odstupem těch 13 let, co jsem ve vězení, pěkně otřáslo.
Jakubovi z 16. 6. (23:00 hodin):
Pokud to nemyslíš ironicky, pak Ti děkuji za podporu, sice si už nemyslím, že je normální kvůli penězům zabíjet lidi, ale každé vlídné slovo v mé situaci potěší. Jinak to, že mám šanci na nápravu, není jen Tvůj názor, mám to i černé na bílém od soudních znalců a já sám tomu také věřím.
Jakubovi z 16. 6, (23:02 hodin):
Máš sice právo na svůj názor, ale já ještě pořád také, tak si dovolím se k Tvému komentáři vyjádřit. Chápu, že nevěříš tomu, že se napravím, neznáš mě a po tom, co jsi viděl v té 112-ce mě to nepřekvapuje. Já tomu ale věřím a soudní znalci, kteří řekli, že jsem schopen resocializace, zřejmě také, neříkám, že si zasloužím zařadit se zpět do společnosti, ale chci a doufám, že mi to bude jednou umožněno. Mně zase nepřipadá správné, že přeješ smrt člověku, který by mě propustil a ještě by jsi mu přál, abych ho zabil já, tak to už je trochu přes čáru. Já toho, co jsem udělal, lituji a chci se napravit a to, co Tebe, by mě dnes už ani nenapadlo, přát někomu smrt jen za to, že má jiný názor než Ty. Věř tomu, že i mě to mé klidné popisování těch vražd s odstupem těch 13 let, co jsem ve vězení, vyrazilo dech, protože ten, koho jsi viděl v té 112-ce, ten samolibý namachrovaný idiot, pro kterého neměl lidský život velkou cenu, tak ten už neexistuje. Za těch 13 let ve vězení jsem prošel určitým vývojem a změnil se, nyní myslím a cítím úplně odlišně než tenkrát, nemusíšmi to věřit, ale tak to prostě teď je.
Pro Aňu z 16. 6. (23:03):
Tento komentář sice není určený mně, ale týká se mě, tak na něj chci reagovat. Souhlasím s Tebou, že v kůži pozůstalého by Jakub asi mluvil jinak, ale velice se mýlíš, že by mluvil jinak v případě, že by se po mém propuštění stal mým kamarádem. Já jsem totiž žádné své kamarády nezabil, v tom vám všem pan Vaňura ve 112-ce lhal, zavražděného pana Srba rozhodně nebylo možné nazvat mým kamarádem, jak lhal Vaňura, já ho viděl asi 3x v životě. Pan Srb byl kamarád ne můj, ale mého komplice pana Pavlíčka, kterého si pan Srb pozval domů a pochlubil se mu penězi v trezoru. Pan Pavlíček také pak vraždu pana Srba zorganizoval a sám se na ní podílel, jeho jméno ale nechal Vaňura ve 112-ce vypípat a jeho vinu hodil na mně. Tak, jak to říkám já, zní i oficiální verze ve vyšetřovacím spisu, lze tedy snadno dokázat, že vám všem v tomhle Vaňura lhal. Ten druhý údajný kamarád, co jsem ho měl zabít, byl sám můj komplic pan Pavlíček a přesto, že lituji toho, že jsem ho zabil, musím říci, že i když se držel té naší party, můj kamarád to nikdy nebyl, žádného opravdového kamaráda bych ani tenkrát nezabil.
Pro Kubu z 16. 6. (23:15):
I k tomuto Tvému komentáři mám co říci, svůj web mám nejen proto, že existují lidi, které tyto věci zajímají a zrealizovali nejen můj web. Mám "svůj" web hlavně proto, abych měl určitou odezvu z veřejnosti a o to více si tedy uvědomoval, co jsem udělal, je to něco jako nastavené zrcadlo, jistě mi to pomůže v mé resocializaci. Samozřejmě i mě mrzí, že si pozůstalí vraždy svých blízkých připoměli takovým způsobem ve 112-ce, ale pana Vaňuru nikdo nenutil, aby to prezentoval tímto způsobem a v této podobě. Celý případ šlo podat vzhledem k pozůstalým ještě mnohem šetrněji, třeba jako to ve svém dokumentu udělala ČT, ale Vaňura je z komerční TV a chce vždy něco víc. Chápu, že v první řadě je vina na mně, protože kdybych ty lidi nezabil, neměl by Vaňura co ukazovat a nebyli by žádní pozůstalí, ale vědět, jak naprudko to v tom pořadu podá, nikdy bych mu to vzhledem k pozůstalým i ke své rodině nedovolil.
Komentáře
Přehled komentářů
No určitě mu pošlu všechno, jenom s tím je teď trochu problém z mé strany, takže to chvíli potrvá...
Já rozumím tomu, co chceš říct, ale vezmi si to tak - on jakožto případně propuštěný doživoťák na podmínku se bude muset chovat opravdu slušně, aby se nedostal zpět do vězení a kdyby tam chtěl zpátky, tak už ani nemusí nikoho zabíjet, když to řeknu drsně, aby se mu to povedlo. Když má člověk podmínku, nesmí se dopustit obvykle ani prkotiny, takže kdyby toužil zpět po vězení, stačí "jen" něco ukrást. Pokud by se rozhodl, že si opatří peníze nějakou vraždou zbohatlého podnikatele, apod., tak to promiň, ale myslím, že dnes už má něco za sebou a není natolik hloupý, aby si myslel, že mu další vražda tentokráte projde! Věř tomu, nebo ne, ale on je to opravdu inteligentní člověk a silně pochybuji o tom, že by šel zase vraždit...
A nakonec si myslím, že by ani po návratu do vězení netoužil, u doživoťáku opravdu není o co stát a pořád lepší žít za nějaké životní minumum svobodně, než za nic ve vězení, byť s noclehem a nějakou tou "stravou"...už jsem to tady někomu psala.
Na druhou stranu je pravda, že se zaměstnáním to bude mít o něco těžší a zvlášť, pokud potrvá ekonomická krize, začátky budou asi docela dost náročné. S tím ale musí počítat.
Michaele
Markéta, 1. 7. 2009 6:45Já jsem si všimla, to víš že ani,ale všechny tu vulgární výrazy a urážky jsou jen a jen výplod vzteku od lidí,kterých se to co udělal vážně dotklo, pořád mluvíme o vrahovi, řadím se k těm lidem plných vzteku, jen nepoužívám vulgarity...přesto všechno právě přemýšlím,že se najde pár lidí, kteří mu né třeba odpustí ale vyslechnou a dají mu šanci....Píše jako rozumný, ale kdyby se mu náhodou podařilo dosáhnout svobody za těch sedm let, představ si, že v době dnešní krize,kdy spousta lidí přijde o svou práci, nemají z čeho žít...a on???? po uplynutí nějaké doby,kdy si zase zvykne žít mimo vězení, práci nesežene( bude dost velkej problém najít zaměstnavatele,který si ho vezme k sobě), bude chtít z něčeho žít,jako my všichni, pro něj bude menší problém pro peníze zabít než pro toho, pro koho je vražda něco nepřijatelného..neví maj kto přesně popstat,ale snad mi rozumíš...už jsem potkala pár lidí co mají hluboko do kapsy a vyslechla jsem od nich jako že by klidně něco ukradli...ale ani toho by ve skutečnosti nebyli schopni......klidně mu tenhle dopis také pošli, chtěla bych vědět co si myslí o tomhle,určitě o tom přemýšlel,ale jinak se přemýšlí za mřížemi než na svobodě.....
Markétě:
Michaela, 30. 6. 2009 22:43Milá Markéto, a on ještě pokračuje, snaží se odpovědět na co nejvíce komentářů...všimněte si toho, že si nejen dal tu práci odpovědět na většinu urážlivých a vulgárních komentářů, ale také toho, že on nikoho neuráží a jedná s každým slušně, byť upřímně...
Markétě:
Michaela, 1. 7. 2009 9:29