Zamyšlení
Určitě jste si všimli, že se tady začaly objevovat konkrétní informace o jednotlivých odsouzených. Mám radost, že se nám to začíná rozjíždět a jako první se ozval Josef Kott, který sedí ve Valdicích v oddělení pro doživotní vězně. Ten se loni pokoušel prorazit u plzeňského soudu s obnovou řízení, leč nezdařilo se a v současné době čeká na rozhodnutí Vrchního soudu v Praze.
Přišel mi i lístek od Dušana Kazdy (rovněž doživotí - Valdice), který s námi spolupracovat nebude, je to moc smutný příběh. Napsal mi sice jenom pár vět, ale šel mi z toho mráz po zádech. Uvědomuje si, co udělal (zavraždil faráře na Moravě), souhlasí s rozsudkem a prosí o jediné - o odpuštění.
Když tak nad těmi odsouzenými přemýšlím, napadá mě jedna věc. Občas se mi dostane do ruky nějaký bulvární plátek, kde se o těchto lidech píše skoro vždycky, jako o strašlivých příšerách, které mají od psychiatrů vždy podobné posudky v tom smyslu, že se jedná o aneticko - asociálního psychopata, který by kvůli desetikoruně zabil vlastní matku.
V zájmu objektivity je třeba říct, že to tak mnohdy je, ale často bývá skutečnost jiná. Se dvěma odsouzenými jsem v kontaktu už léta, další teď asi přibudou, ale od jisté doby už nad posudky soudních znalců z oboru psychiatrie mávám rukou. Nevím, jestli jsem blázen já nebo znalci, ale mnoho odsouzených jsou docela normální lidé, kteří mají velký přehled o všemožných věcech, smysl pro humor, vysokou inteligenci a dokonce se živě zajímají o moje starosti a problémy.
Můj soukromý názor je ten, že posudky jsou vyráběny na objednávku policie, která potřebuje za každou cenu dostat do vězení právě toho člověka, kterého zatkla a dodala do vazby.
Psáno v neděli 4.března 2007
Kláruša
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj Tome,moc Ti děkuji,že sis dal tu práci a napsal mi.Určitě jsi mi napsal hodně užitečného,ale taky jsi mě rozbrečel,ale to nic.Budu ráda,když zvládnu první návštěvu ve zdraví a pak se už budu moct na to víc psychicky připravit.Tome a jak je to s balíkama?Omezené,co?Můžu posílat i v kilovce noviny?Jestli otravuju tak se omlouvám,ale potřebuju být v kontaktu s někým kdo si to už všechno prošel.Můžu s tebou počítat?Nebude Ti vadit,že ti občas napíšu?Jak dlouho jsi tam byl Ty?Zatím Ti teda hrozně moc děkuji,pomohlo mi to,jsi hodný.Měj se hezky a brzy si napíšem,jo?Jestli je to problém a ty nechceš,normálně mi to napiš,já to pochopím,ale budu to zvládat těžceji.papaKarin
dítě, nedítě
TomášJedno, 22. 8. 2008 22:40Ahoj Karin, byl jsem pár dnů bez netu a tak jsem nemohl dřív reagovat. I když s křížkem po funusu, něco málo k tvým dotazům. Říkáš Mírov, nebo Valdice. Osobně bych volil Mírov, protože Valdice, to je masakr. Představ si vězení, kde je cca 1800 vězňů a Mírov, kde je asi 350 vězňů a silně izolovaných. Cítíš tu hrůzu? Neboj, dá se to přežít i ve Valdicích v pohodě. S tou nevymáchanou hubou to bude mít blbý, protože na sebe vykecá příliš mnoho věcí. Nehledě na to, že ukecaní muklové nejsou ve velké oblibě, takže se bude muset trošku přeonačit. S návštěvama malých dětí, není problém. Musíš si ale uvědomit, že návštěva trvá 3 HODINY. A teď si představ, 10ti leté dítě, aby ti 3 hoďky sedělo ukázněně za stolem. Návštěvy na Mírově probíhaly v místnosti, s asi 11 stolama, kde jsou všude návštěvy a baví se nahlas. Navíc, romská menšina se chová naprosto spontánně, bavíc se téměř řvaním. A když se budeš chtít bavit s tvým přítelem? Děti začnou běhat mezi stoly a dozorci budou upozorňovat na dovádějící děti, že ruší ostatní při návštěvě. Další věc je, že 10ti leté dítě je sakra vnímavé, to vím naprosto přesně, protože je trénuji a tak se vkrádá otázka, co si od tam přinese do života? Návštěva jako taková, trvá 3 hodiny a ve většině případů jsou směrovány na víkendy. Na žádost odsouzených lze návštěvu rozdělit na dvě 1,5 hodinové návštěvy. Nevím, jestli jsem ti řekl něco nového či poučného, ale co vím jistě, nic nadějného. Všechno záleží na něm samotném a trošce štěstí, které potřebuje určitě každý a všude. Měj se Karin a ať se daří tobě i jemu.
informace
Pro Klárušu, 20. 8. 2008 19:41Ahoj a moc děkuji za odepsání.Myslím tím,že tady v tomto státě je nemožné dovolat se spravedlnosti,mám 2roky přítele ve vazbě v OV,všechno na něj navlíkli,místo aby chytli toho pravého,tak nato kašlou,jeden je za mřížema tak žádná panika,úkol splněn.Měl už i soud,ale samozřejmě se odvolal,tak pojede do OL a pak se neví,Mírov nebo Valdice.Mám s toho hrůzu,jak to tam je z návštěvama?Může tam 10-ti letá holka?Někde jsem četla,že ne!Bývají návštěvy i o víkendu?Je tam nějaká taková možnost domluvy?Taky by rád věděl jak se tam chovat,co jo a co radči ne,on je dost nevymáchaná huba,ne sprostý,ale ukecaný,a určitě jsou tam nějaké zvyklosti a tak.Prostě budu ráda za jakoukoli informaci,jak to je když už bude v opravdovém vězení,ted je to pohoda,Ta Ostrava je OK,ale co bude tam???Tak budučekat,potřebovala bych to do neděle v pondělí jedu na poslední návštěvu do OV a v úterý už odjíždí tak bych mu to pověděla.Moc,moc děkuji Karin
pro Karin
Kláruša, 20. 8. 2008 13:02
A jaké info máš na mysli ?
Tenhle článek je z doby, kdy jsme s tím začínaly a od té doby se stalo tolik věcí.
kdo s koho od Tomáše
Karin, 15. 8. 2008 20:13Ahoj Toma,tys seděl na Mírově?Mého přítele to ted čeká a rád by trochu věděl jak to tam chodí,můžeš mi napsat?moc děkuji.Jo a dobře jsi to všechno napsal.budu čekat
Zamyšlení
Karin, 15. 8. 2008 20:05Chci reagovat na tento článek a jen říct,že se vším úplně souhlasím.Chtěla bych tě Kláruš poprosit o pár info jestli je to možné.děkuji Karin
PRO VÁS
já vím víc, 19. 7. 2008 17:03Zaráží mne,že všude se píše jen o těch co provedli věci, za které právem sedí.Pozůstalí trpí problémy ať už naturálními,či finančními,psychickými nebo ztrátou blízkého člověka a tady se propagují násilníci,vrazi apod.Zkuste napsat něco o lidech ,kteří jsou takto postiženi,nebo o lidech,kteří je hlídají(lidově řečeno bachaře) a ví jak to vypadá na druhé straně a ví jak se tito ,,chudáci chovají-bez lítosti,protože jsou NEVINNÍ že ano?!?
kdo z koho
TomášJedno, 15. 6. 2008 0:42Zdravím čtenáře této rubriky a hlavně Milana, nestranného to, soudního znalce psychologie. Něco málo jsem si pobyl na Mírově, přesněji v době, kdy sloužil jako hlavní psycholog, pan Čapek. Ano, přesně ten, ten, který se ucházel o místo na ministerstvu. Při této příležitosti se zjistilo, že předložené diplomy, co by absolventa psychologie Karlovi University – bylo falešné. Výsledek? Dal výpověď a země se po něm slehla. A co ředitel Mírova? Krádež v obchodním domě a světe drž se – kožená bunda. Oč mi vlastně jde? Paušalizování? Ne, jen nostalgické povzdechnutí nad zákonem. Proč není pro každého stejný. Padělání veřejné listiny? Je výpověď ze zaměstnání trest? A ředitel – zloděj? Opustil post ředitele a stal se vedoucím zvláštního oddělení. A teď dotaz na Milana – co všechny ty posudky, které vypracoval na vězně jako vrchní psycholog? Jakou mají vlastně váhu? Kolik vězňů, jdoucích na podmínku vlastně poškodil? Nechci paušalizovat, chraň Bůh, a jestli jsi opravdu nestranný psycholog, tak jim buď dál a jen mě mrzí, že jsi sám. A co ty 195ko? Jsem pro. Dělejte muklové, jen dělejte, ale kolika vězňům nabídne vězená služba práci? Jasně, že nechtějí všichni dělat, ale není mukl, jako mukl, že? Stejně jako dozorce. Jsou to normální lidi, jdoucí do práce, jen musí mít trošičku jiný žaludek, protože to není žádný pošušňáníčko, být za mřížemi celé dny a navíc s opravdovýma grázlama. Jsi asi tvrďák, 195ko. Říkáš doly? O práci se musí bohužel postarat stát. Ještě, že jsou doly pozavíraný, ale spousta muklů by nemuselo posilovat na celách a porušovat tak vnitřní řád. Daleko jednodušší je, vymáhat dluhy za vazby, výkon trestu, obhájce atd., běžnou úřední cestou a musím na závěr podotknout, se vymáhají nejen dluhy jako takové (např. VZP, FÚ), ale i úroky a následně penále z prodlení. Prý, že na tyto případy zákon nepamatuje a tak plať panáčku, plať, plať. Nemůžeš zaplatit hned, třeba jen těch pitomých 70.000,- kaček? Nevadí, máme tady exekutora a hurá k rodinným příslušníkům. Byls ve vězení? BYL! Pak musíš být nutně stejný lump, jako ostatní vězni. Ano, přátelé, PAUŠALIZOVÁNÍ. Chcete práci, pane či paní? Předložte výpis z trestního rejstříku. Nemá snad být ze zákona propuštění pohlíženo na propuštěného jako na bezúhonného občana? Tak, kde je nějaká rovnoprávnost? Nemyslím tím třeba na zbrojní průkaz a jiné zapeklité momenty. Jen na zaměstnání. Omlouvám se čtenářům, za obsáhlý článek, ale je toho hodně, co by stálo za pozornost, a tak se závěrem se všemi loučím.
Bony
Kláruša, 7. 2. 2008 13:41
Milá Bony,
škoda, že jste se mi neozvala, já na Vás kontakt nemám. Posílala jsem Mílovi ten vzkaz, co jste nechávala tady u nás na webu.
příslušníkovi vězeňské služby
Kláruša, 7. 2. 2008 13:39Odsouzení, o kterých je řeč na tomhle webu, by si na sebe rádi vydělali. Ale když jste příslušník VS, tak byste mohl vědět, jaká je situace ? Například, že je nikdo nechce zaměstnat, že by je musel někdo hlídat, eskortovat z věznice do zaměstnání, atd.
iceman195@seznam.cz
Příslušník Vězeňské služby, 6. 2. 2008 21:52
Nechal bych je dělat,aby si na sebe vydělali.vidím je každej den jak se jen válí na postelích a dělájí h...o!
Poslal bych je makat do lomů jak to bylo za totality.To by nám nesměli šlapat po zádech ochránci práv a bůhví jací jiní darmožrouti.
neni takovy,jak o nem pisou.
Bony, 21. 12. 2007 21:22Miloslav Sirucek je to nejkrasnejsi,co mne v zivote potkalo.Dodnes nosim jeho iniciali vytetovane na ruce.Ve skutecnosti je to super chla.Zila jsem sni tri roky.Nikdo se nepta jak je mi,kdyz on tam pomalu umira.
souhlasím
janka bloudilka, 26. 11. 2007 19:38Velice souhlasím s názory Kláruši. Mám cítění s lidmi a při sledování případu mého syna jsem hluboce dotčena případy, které jsou ve věznicích: ponižování vězňů i návštěv vězňů, drzý až fašistický nadhled nad vyslýchanými, nad souzenými, to je děs.
Objektivita
Kláruša, 29. 8. 2007 16:23
Chtěla jsem už tenhle článek smazat, protože pozbyl na aktuálnosti, ale všimla jsem si, že se tu objevil komentář. Ve svém článku jsem měla na mysli hlavně odsouzené, kteří figurují na tomto webu. Některé kauzy jsou hodně specifické a průběh vyšetřování celkem problematický. Ale jsem ráda, že existují i slušní soudní znalci !
Je pravda, že většina odsouzených nejsou běžný standard lidí. Všichni mají společnou určitou svéráznost, jsou zkrátka takoví sví. :-)))Ale to se nedá vyprávět, to se musí zažít. Myšleno v dobrém slova smyslu. :-)))
JSEM SOUDNÍ ZNALEC-PSYCHOLOG
MILAN, 18. 8. 2007 19:49a musím říct, že zásadně nechci obviněnému ublížit, ale ani pomoci. Považuji za osobní čest být nestranný a nenechat se nikým (ani tedy PČR) ovlivnit. Myslím si, že si mi to daří. Proto, prosím, nepaušalizovat. A jen dovětek: Dost velká část odsouzených nejsou tak docela běžný standard lidí, protože mají určité predispozice, které je do kriminálu dovedly. Takže až budete zase něco zveřejňovat na internet, dejte šanci opravdu objektivitě a ne subjektivním názorům či ojedinělým zkušenostem.
Pro Tomáše
Karin, 22. 8. 2008 22:59