Oto Biederman odpovídá na dotazy čtenářů...
Nevím, zda všem, ani z jaké konkrétní příčiny, ale mně osobně jako člověku-vrahovi se oběti ve vzpomínkách vrací, není dne, kdy bych si na ně na všechny nevzpomněl. Příčinou je u mně nejen samo o sobě to, že jsem je zabil, ale hlavně to, že už si delší dobu uvědomuji, že jsem je zabít nemusel. Dělal jsem to většinou kvůli penězům a teď vím, že je šlo získat, aniž bych je zabil, ale tentokrát pro nás bylo jednodušší ty lidi prostě zabít.
Po těch letech ve vězení je mi celkově smutno z toho, že jsem učinil tolik lidí nešťastných a není to „jen“ o pozůstalých obětí, je to i o tom, že jsem zklamal své blízké. Žít ve vězení možná někomu z venku může připadat snadné nebo snad dokonce pohodlné. Je nutné si však uvědomit, že trest vězení je o odnětí svobody a ne o spaní na slámě o chlebu a vodě. Samo o sobě to odnětí svobody + ten vězeňský stereotyp + zvláštní, dost nadstandartně bezpečnostní režim pro doživotně ods. udělají své. Výkon doživotního trestu je docela náročný na psychiku, nemám zde takové možnosti jako „obyčejní“ vězni, ale snažím se to změnit, paradoxně mi i pomáhá vyrovnat se s trestem, tedy s tím životem tady, můj pocit viny. Některá nařízení, či opatření nebo zákazy se tady lépe snášejí, nebo se s nimi lépe vyrovnám, když si třeba řeknu něco jako „Dobře Ti tak, něco jsi udělal, ještě ses k tomu přiznal, tak se nediv, čemu všemu se musíš podřídit.“ Prostě, když víš, že jsi tady jen kvůli své vlastní blbosti a můžeš tak ze všeho obviňovat jen sebe, přinutíš se hodně věcí překousnout a hned nevyvolat nějaký konflikt. Je dobré, že mám možnost bydlet sám na cele, mám tedy určité soukromí a klid, to dělá hodně.
Po blízkých se mi stýská, ale naštěstí mě neodepsali a jsou tak obětaví, že mně zde navštěvují, přestože jsem je tak zklamal, ještě o to víc je teď mám rád a jsem jim za vše moc vděčný.
Ano, někdy také pláču, ale spíše u smutných nebo romantických filmů v televizi, v běžném životě nemám ve zvyku dávat tyto emoce moc najevo.
Čemu se zasmát mám také a nejde jen o nějaký k tomu určený program v televizi, ale i tady v tomto prostředí dochází téměř každý den k nějaké humorné situaci, i během hovoru se spoluvězni se dost nasměji a v korespondenci od známých je někdy věcí k zasmání více než dost. Možná se to někomu nebude líbit, ale to, že je někdo ve vězení za to, že někoho zabil, přece neznamená, že se už do konce života nebude smát.
Jinak já si stejně jako Vy neumím představit život za mřížemi až do konce života, z toho důvodu si také budu hned po odsezených dvaceti letech žádat o podmínečné prospuštění na svobodu, jak mi to zákon umožňuje. V mém případě je to „už“ za necelých 8 let a když jsem tady zvládl těch necelých 13 let, jistě se dočkám i těch dvaceti, já věřím, že mě jednou z vězení pustí, třeba to nebude hned po dvaceti letech,ale pak už si mohu žádat o propuštění každý rok (po roce) a jednou to jistě vyjde.
Ještě k tomu, jaké to je žít ve vězení, je to stereotyp, pořád dokola, práci pro mně nemají, pouze každý den po večeři vytřu podlahu na oddělení a utřu dveře cel, zapatlané od výdeje jídla, za což dostávám kázeňské odměny ve formě pochval. Několikrát týdně si jdu zacvičit (ne do posilovny, tam nesmíme) a zahrát stolní tenis, jinak zbytek času, mimo vycházku (1 hodina), musím být zavřený na cele a nějak se zabavit sám. Čtu tedy knihy, časopisy, píšu dopisy a básničky, sleduji televizi, poslouchám rádio nebo se snažím dostat do hlavy angličtinu pro samouky, obvykle tak 3x týdně mi dozorci řádně prohledají celu včetně osobních věcí, no a tak pořád dokola...
Komentáře
Přehled komentářů
17let ve vězení není dostatečný trest a nebude to ani 30 let. Ti co píšou, že Otu znají a že to byl hodný kluk...hodný kluk nezabije 5 lidí...to je asi jasné,že?! Znám tento příběh od začátku...a né z televize... a Oto si nezaslouží nic jiného než smrt....
Kdo lituje takového člověka je svým způsobem vrah také...
A to, že se ti oběti vrací je jedině dobře.
Po rodině se ti stýská..vezmi si, že by Ti někdo zabil mámu, ta která snad jediná na Tebe venku čeká a nikdy si ani nepřipustila,že jsi vrah... nemáš právo žít na svobodě!!!! A to právo sis vzal sám..tak se hlavně nelituj nikdo tě nenutil zabíjet...
A to, že jsme stát ve kterým se mají zmrdi jako ty ve vězení dobře...je strašný...přála bych ti pár let v americké věznici a pak trest smrti...a to né jen tobě, ale všech vrahům... když jsi nedal právo žít lidem co si to zasloužili proč by jsi měl žít ty?!
Re: Někteří z vás mají v hlavě fakt na.....
PAVEL, 11. 2. 2016 18:08Mas naprostou pravdu!! respekt
vzpomenout si
rodacka, 12. 8. 2011 4:01Ahoj Otiku znavala jsem te jako dite byl jsi k lidem ze sveho okoli vzdy mili a slusny proto o to vice si myslim ze vsechny zaskocila ta skutecnost ale co v dnesni dobe to koho co zaskocilo uz je asi jedno samozrejme chapu to ze pozustaly by nejradeji pomstu kdo by asi ne ale po tolika letech pomsta jiz vyprchala a zustal jen smutek pozustalim vyznavam uprimnou soustrast ale vas ostatnich se chci zeptat znaly jste tohodle cloveka ze si ho dovolujete urazet nikdo z nas nevi jak by se v urcitych situacich zachoval i kdyz neustale rikame ja nikdy ja bych neco takoveho nedokazalo ale opak je pravdou pokud je clovek zahnan do rohu je schopen udelat vse.Takze i ja doufam ze te uvidime na svobode protoze jsi mel dostatek casu si sve chyby dostatecne uvedomit a najit cestu k i snad pokojnemu a klidnemu zivotu.Zdravy rodacka
Re: vzpomenout si
bruxelles, 7. 7. 2012 15:00pockej, az bude u Vas a treba Vam ublizi. je to zruda, co nebyla zahnana do rohu. je to ,,clovek,, ktery nespachal vrazdu v afektu, ale opakovane a jen kvuli penezum.. uz nikdy by nemel byt pusten mezi lidi.
Re: vzpomenout si
kulátko, 30. 9. 2015 16:59Hlavně se nejdříve nauč pořádně svůj rodný jazyk!!! I když i podle toho lze poznat, že patříš do podobné kategorie, jako Tebou hájený vrah... Určitě netrpí v komfortním vězení ani setinu toho, co ti, kterým vzal jejich blízké! Ať zůstane, kde má, škoda, že zrušili trest smrti...
Re: vzpomenout si
pavel, 11. 2. 2016 18:04Ty kravo blba kdo byl zahnan do kouta??? ty pico ty bys mluvila jinak kdyby ti odrovnal 4 kamarady nebo nekoho z rodiny ty pico.
Re: vzpomenout si
pavel, 11. 2. 2016 18:05Ty kravo blba kdo byl zahnan do kouta??? ty pico ty bys mluvila jinak kdyby ti odrovnal 4 kamarady nebo nekoho z rodiny ty pico.
do zasrana
pavel, 11. 2. 2016 18:00Ty kryple, doufam,ze se na svobodu uz nikdy nepodivas a ani ten smich ti nepreju ty zrudo.
Odpad společnosti
Johny, 31. 7. 2013 14:19Být někdo z obětí můj blízký, tak by ses modlil, abys z toho vězení nikdy nevylezl... a ti co píšou, že to býval hodný kluk a že ho stáhli atd... vy máte v hlavě nasráno!!
kamarad
p, 12. 2. 2013 7:43Znala jsem Otíka z hospody z Tuklat,moc hodny kluk,,,,každý z nás se může dostat do téhle situace,,,,parta lidí dokáže neuvěřitelné věci,stžahne vás sebou ani nevíte jak,,,,,,,,Drž se
Jsi zrůda
N., 2. 9. 2011 11:10Oto, jsi zrůda jako Toběpodobní !!! Doufám v to,že se Ti pozůstalí pomstí!!! Tys neměl milost tak žádná milost ani Tobě :-)!!!!A zamysli se nad tím jestli neškodíš své rodině,že dovoluješ vysílat Tvé zasrané reportáže,prostě se pořád jen připomínáš a přitom o Těbe nikdo slyšet nechce....nebo spíš si chceme přečíst jen článek v novinách,že jsi byl potrestán jak si zasloužíš!!!!!!
Novy vrah?
Eva, 11. 7. 2011 19:17
Ja jeste necetla jeho pribeh, ani nevidela reportaz. Zacla jsem cist od konce, tedy jenom tyhle ruzne komentare. Ano, opravdu je to strasne, co provedl, a take je strasne to, jak nekteri tady o nem smysli, a co vsechno mu preji, ci uz ve vezeni, nebo po propusteni...
A ted muj nazor: Napadlo vas nekoho, (treba i z tech, co ho v budoucnu ev. propustej), ze jak se za nim zavre brana vezeni, automaticky se zrodi minimalne jeden NOVY vrah, ktery se ted mozna tesi, jak ho "chladnokrevne zabije"?
....
Alena, 3. 7. 2011 14:30Z poloviny souhlasím s Lenčiným komentářem,take jsem nepřišla o své blízké tímto způsobem,takže se ani nedokážu vžít do situace rodin,které tímto způsobem přišli o své blízke..Na jednu stranu bych mu tu šanci dala..co vím od lidí kteří ho znají přímo z jeho bydliště jsem na něj neslyšela špatné názory..myslím i že jsou i lidé kteří si uvědomují postupem času co provedli a moc toho litují a veřím v to že se i někteří dají napravit..Ale to už vše záleží na tom jestli se mají kam vrátit kde je budou mít rádi a budou jim oporou..ve všem..myslím že tohle dělá hodně a a dále také zaleží na tom vězni jaký je a jak to má ve své hlavě snad už srovnané a chce to vše napravit,neznamená že když zabije je už odepsaný..A na tu druhou stranu kdybych se měla vžít do role pozůstalých což si ani nedokážu představit,tak bych si samozřejměě nepřála aby byl propuštěný..Ale je to vše sporné strana pro i proti..Třeba se ten člověk opravdu napravil a chtěl by vrátit čas a nabrat více rozumu aby se téhle situaci,která nastala vyhnul..
Oto, chápu tě
Martina, 16. 4. 2011 22:29Oto, znám Tě pouze z těchto stránek a ani nevím jak nazvat to, že jsi zde všechny své činy doznal.Dokonce ani nevím, zda je to pravda. Budu brát jako, že to pravda je a uznávám to, že je ti to líto, ale vží se do situace nás " normálních lidí ", kteří prostě nevraždí, protože potřebují peníze. Protože kdo je nepotřebuje? Z toho vyplývá, že normální nejsi ( to musíš uznat ). A za to tedy pykáš a ty si myslíš, že lidé, jako jsem já budem hájit tebe aby Tě pustily? To se nestydíš chtít pustit na svobodu, Tebe jednoho vraha, který zmarnil 5 živootů za jeden Tvůj? To by přece nebylo spravedlivé. Ty snad nechceš spravedlnost? Pokus se někdy vžít do situace blízkých těch, které jsi zabil, jak jim asi je i po tolika letech. Jak by bylo Tobě, kdyby zabil někdo tvého otce, myslím, že bys mu milost také nedal. Myslím si ovšem, že už určitě nikdy nebudeš vraždit, ale je to dost? Dle mého názoru není. Promiň. Myslím, že kvůli těm životům, které jsi zmařil nemáš nárok žít jako normální člověk a je to jen Tvá vina.
KUNDY BLBÝ VYMAŠTĚNÝ!!!
VLASTIS , 27. 3. 2011 19:42Další z vymaštěnejch neinteligentních přiblblejch kund - LENKA
Zamyšlení
Lenka, 25. 3. 2011 23:34Předem si sypu popel na hlavu, bude-li můj příspěvek příliš troufalý.. Opravdu se nedovedu vcítit do pocitů obětí více, než ostatní empatičtí lidé - nikdy jsem o blízkého takto nepřišla. A nedovedu si ani představit, jak bych jednala já, pokud bych se setkala s vrahem někoho mě blízkého, milovaného. Ale přesto... když čtu mnohé nenávistné příspěvky, zjm. popisující trýznění a vraždění.. Myslím si, že kdyby na to došlo, jistě by od své pomsty upustili. A jestli ne - motivace je sice jiná, ale .... Nechci se nikoho dotknout, je to opravdu bolestivé téma, neodvažuji se svou myšlenku ani dopsat, nejspíš to vyplynulo samo už dost..
Re..
Qvido go, 23. 3. 2011 15:46Nevím pro někoho asi nemá lidský život cenu, nejsem pozustalý ale zabít 5 lidí příbuzných od rodin a kvuli penězům???? Nepochopitelné!!!!!!
Otázka-osobně
horkosladka.symfonie, 28. 1. 2011 13:39Pane Biedermane, nemám právo vás soudit. Každého člověka vnímám jako potenciálního vraha, ovšem ve vašem případě mě zaráží jedna věc - evidentně jste nikdy nebyl agresivním člověkem - spíše jste se dal dohromady se "špatnými" lidmi a z nedostatku finančních prostředků jste se rozhodl zabíjet. To, co mi nesedí, je jedna věc - motiv. Motivem vám byla situace-neměl jste tolik peněz, kolik jste si představoval. Ale lidí jako jste byl tehdy vy, je dnes ještě víc-chodí do práce, domů-žijí bez peněz, v práci si nechají srát na hlavu a snášejí to... Taky by chtěli svůj život změnit, ale ne za cenu jiného života. Proč jste se tehdy tak rozhodl? Copak vás svědomí neužíralo? Teď možná ano, ale tehdy?
reakce na prispevky
hejdy, 11. 12. 2010 13:32od Oty Biedermana už nebudou? dekuji za odpoved.
Někteří z vás mají v hlavě fakt na.....
N., 18. 9. 2013 20:13